Ako vytvoriť prezentáciu
V začiatkoch práce s PowerPointom nie je pre človeka obvykle najťažšie zvládnuť prácu s programom ako takým, ale môže mať nedostatky pri tvorbe úspešnej prezentácie. Ovládanie PowerPointu je veľmi podobné ako v ostatných kancelárskych aplikáciách kancelárskeho balíka Microsoft Office. Avšak prezentácia je pomerne špecifický typ dokumentu, ktorý je v mnohých ohľadoch odlišný napríklad od textového dokumentu alebo tabuľkového listu.
Úspešná prezentácia je taká, ktorú publikum so záujmom sleduje a odnesie si z nej patričné informácie, vedomosti či poučenie.
Príprava a postup pri tvorbe prezentácie
Pokiaľ sa chystáme vytvoriť novú prezentáciu, mali by sme mať na začiatku aspoň základnú predstavu o tom, čo, komu a prečo chceme ukázať. Ďalej by sme si mali zaistiť potrebné zdroje informácií a obsahové materiály. Ako podpora pri tvorbe prezentácií nám môžu poslúžiť nasledujúce body:
1. Stanovenie cieľov
2. Vymedzenie publika
3. Výber prezentačnej metódy
4. Výber vhodnej šablóny a formátu prezentácie
5. Vytvorenie obsahovej náplne
6. Vylepšenie grafického obsahu
7. Doplnenie multimediálnych efektov
8. Vytvorenie tlačených podkladov
9. Skúška prezentácie
10. Predvádzanie prezentácie
11. Zhodnotenie a vylepšenie prezentácie